Fre, 2009-05-15 17:32
En trasig oljetank vid det tidigare trädgårdsmästeriet i Tullstorp misstänks ha förgiftat reservvattentäkten. Detta eftersom markprover visar att oljan läckt ner till grundvattnets nivå.— Normalt sett pumpar vi ur ett par gånger om året och kollar att det fungerar. Men nu var det ett bra tag sedan, säger Jan-Erik Petersson, produktionschef för kommunens vatten- och reningsverk.