Tors, 2010-06-17 17:50
Socialdemokraterna välkomnar majoritetens satsning på skolan, men tror inte att den räcker för att få en personaltäthet som motsvarar resten av landets. Dessutom vill de ha en satsning på barnomsorg på obekväm tid och ta bort måltidsavgiften på gymnasiet. Totalt vill de ge ytterligare 5,6 miljoner till barn- och utbildningsnämnden, som då alltså skulle få en ramförstärkning på 10,8 miljoner.