Visa endast rubriker

Nytt tillstånd för Dinoland

I veckan skickade fastighetsägaren Ulf Wäktare in en ansökan till länsstyrelsen om att driva dinosaurieparken Dinoland vid Nyvångsbunken.Slagghögen klassas som en fast fornlämning och är skyddad enligt kulturminneslagen.Nöjesparkens tillstånd löpte ut i maj, men öppnade på nytt för säsongen förra veckan.Länsstyrelsen ger nu sitt medgivande till fortsatt verksamhet på fastigheten.