Visa endast rubriker

Kommunkonst för hela slanten

Varje år lägger kommunen 30 000 kronor på konst. Tavlor och skulpturer som hamnar i kommunanställdas blickfång eller pryder offentliga lokaler.— Det här är förra årets skörd, säger Viktoria Johansson, ansvarig för kommunens konst.Just nu visas 2008 års inköp i en samlingsutställning på huvudbiblioteket i Åstorp.