Fre, 2009-02-27 09:56
"Öppna inga kranar när vi renspolar vattennätet". Den uppmaningen får boende i Häljalt och Oderljunga. För att höja vattenkvalitén har företaget Pollex AB fått i uppdrag att rensa vattenledningarna samt huvudledningen från Oderljunga till Perstorp. - Spolningen går ut på att få bort humus och järnutfällning som finns i ledningarna, säger tekniska chefen Christer Thomasson.