Fre, 2009-06-19 04:00
De kommunala reningsverken i Stackarp och Nybygget-Övad lever inte upp till miljökraven. Utsläppen av fosfor är för höga.Kommunens miljökontor har anmärkt på den bristfälliga reningen. I dag infiltreras avloppsvattnet i marken. I Stackarp vill kommunens tekniska förvaltning därför bygga en pumpstation för att överföra avloppsvattnet till reningsverket i Klippan.