Visa endast rubriker

Fjärrvärme kan strömma in i kommunekonomin

Via ett nytt bolag ska vinsterna från fjärrvärme, el och datanät gå till kommunbudgeten. De styrande tycker inte det är mer än rätt, eftersom skattebetalarna är med och tar en eventuell förlust. Men för brukarna kan det bli dyrare avgifter.