Mån, 2010-01-11 11:10
Tre unga män misstänks för gruppvåldtäkt på en kvinna i samma ålder i en lägenhet utanför Borås tidigt på lördagsmorgonen.
Männen greps, men släpptes senare. De nekar till våldtäkten som ska ha inträffat i samband med en efterfest.
– Misstankarna kvarstår och vi avvaktar vissa prover som tagits, säger Göran Arvidsson vid länskriminalen i Borås.
Den unga kvinnan kände åtminstone en av männen sedan tidigare och de träffades på fredagskvällen. Senare följde hon med till en lägenhet i ett samhälle utanför Borås, där det skulle vara någon form av efterfest.
Där ska hon ha blivit våldtagen av alla tre killarna, enligt en anmälan till polisen. Det skedde tidigt på lördagsmorgonen.