Visa endast rubriker

Sterling slängde på luren

Johan Slättberg från Östra Frölunda bokade biljetter med Sterling så sent som i måndags.

– De sa ingenting då, och nu blir man behandlad som skit.

Johan skulle upp till Stockholm för att se på Idol och åka kryssning. Flygresan dit hade de bokat med SAS och hemresan med Sterling.

– Eftersom jag aldrig hade rest med Sterling innan ringde jag till dem när jag bokade biljetten. Detta var sent i måndags, och man tycker ju att de borde vetat något, säger Johans Slättberg.

Men han fick ingen varning, utan möttes istället av nyheten om konkursen via media i går morse.

Lade på luren

– Jag ringde till Sterling, men deras telefonsvarare sa inget om inställda plan och när jag äntligen kom fram till en telefonist så la de bara luren i örat på mig.

För biljetten hade Johan betalat 800 kronor. Pengar som han nu har litet hopp om att få tillbaka.

– Dessutom måste jag köpa nya biljetter med ett annat flygbolag. Jag är 18 år och har ingen stor inkomst, så för mig är det mycket pengar.

Han är mycket besviken på Sterling efter det inträffade.

– Man blir behandlad som skit rent ut sagt.