Tis, 2010-02-02 19:17
Det blev Nårunga skola som vann semifinalen i Vi i femman.
Nårunga skola klass 5 med Alfred Näverstedt och Nelly Erlandsson visade sig ha bäst kunskaper i semifinalen.
Sjömarkenskolans Maja Swegmark och David Eriksson i klass 5B fick se sig slagna med siffrorna 10-16.
I halvtid var läget 7-9, men Nårunga drog stadigt ifrån.
Närmast väntar nästa seminfinal på torsdag mellan Bergdalskolan klass 5A, Borås och Gällstads skola klass 5, Ulricehamn.
Om en vecka blir det Sjuhäradsfinal.