Visa endast rubriker

Nårunga vidare i Vi i femman

Det blev Nårunga skola som vann semifinalen i Vi i femman.

Nårunga skola klass 5 med Alfred Näverstedt och Nelly Erlandsson visade sig ha bäst kunskaper i semifinalen.

Sjömarkenskolans Maja Swegmark och David Eriksson i klass 5B fick se sig slagna med siffrorna 10-16.

I halvtid var läget 7-9, men Nårunga drog stadigt ifrån.

Närmast väntar nästa seminfinal på torsdag mellan Bergdalskolan klass 5A, Borås och Gällstads skola klass 5, Ulricehamn.

Om en vecka blir det Sjuhäradsfinal.