Visa endast rubriker

Lastbilssläp välte på R40 ?vägen öppen igen

Ett lastbilssläp välte vid niotiden på torsdagsmorgonen på R40 öster om Ulricehamn.

Olycksplatsen var ett par kilometer från Ulricehamn mot Jönköping, öster om avfarten mot Hössna.

Släpet blockerade körfältet i riktning mot Jönköping, men trafiken stängdes av även i andra riktningen på grund av bärgningsarbetet.

Vägen beräknades vara avstängd fram till klockan 16 i eftermiddag, men är öppen från 15.30. Trafiken leddes under tiden om.

Lastbilschauffören råkade enligt egen uppgift komma för långt ut i vägrenen och när han rätade upp ekipaget fick han ett kast på släpet som välte och rev ned mitträcket.

– Det var en himla otur, men jag är glad för att jag inte körde på någon på andra sidam säger han.

Chauffören är välbehållen men chockad.

Det var mycket långa köer i båda riktningarna.