Mån, 2010-01-11 10:50
En man i trettioårsåldern åtalas för att olovligt ha trängt sig in på återvinningscentralen Lusharpan i Borås.
Mannen ska ha varit narkotikapåverkad. Han åtals också för medveten stöld av en laptop i butiken Willys. För det blir han skadeståndsskyldig på 5000 kronor, om han fälls. Brottslingen fångades på butikens överbevakningskamera. Han erkänner både överträdelserna.