Visa endast rubriker

Ingela Tuvegran slutar på SÄS

Ingela Tuvegran slutar som sjukhusdirektör på Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, den 1 mars.

Hon ska istället bli utvecklingsdirektör i Västra Götalandsregionen och därmed ingå i regionledningen, direkt under regiondirektören Johan Assarsson.

Sjukhusets ledning informerades om detta under förmiddagen.

Vem som ska ta över som sjukhusdirektör för SÄS är ännu inte känt.

– Det är tråkigt att hon lämnar oss, säger ordföranden för SÄS sjukhusstyrelse, Peter Rosholm (S). Hon har gjort ett bra jobb här och det förändringsarbete som harpågått här under lång tid kommer att ge frukt.

– Vi är övertygade om att hon kommer att göra ett bra arbete även i Västra Götalandsregionen, tillägger Rosholm.