Visa endast rubriker

Hasta la Knalleland nominerad till prestigefyllt pris

Borås Tidnings annonskampanj Hasta la Knalleland är ett av tre bidrag som nominerats och har chans att vinna ett av branschens mest prestigefyllda priser.

Morgan Andersson, annonschef på Borås Tidning, som igår fick besked om nomineringen:

Hur reagerade du när Medievärlden ringde och berättade att kampanjen nominerats?


– Jag blev jätteglad. Det här är ju branschens stora tävling där alla tidningar är med. Jag blev glad både för vår skull och för Knalleland.

Berätta lite om kampanjen?


– Det här var en annonskampanj tillsammans med Knalleland. Parollen var läs, handla och surfa. Vinnarna, 177 stycken, sattes sedan på ett chartrat plan till Mallorca. Knalleland ökade sin besöksfrekvens med åtta procent under kampanjen. Vi fick in 38000 svar, målet var 25000, så det var mer än vi någonsin vågat hoppas på. Jag tror att vi blev nominerade för att vi använde oss av olika medier.

Blir det en uppföljning av Hasta la Knalleland?


– Det vet jag inte, det är upp till Knalleland, men det skulle naturligtvis vara roligt med en uppföljning.