Tis, 2009-12-29 13:20
Att "glömma" varor i korgen under barnvagnen kan bli dyrt.
Det har en 31-årig Boråskvinna fått erfara.
Kvinnan har dömts till 30 dagsböter för snatteri efter att ha passerat kassan på Willys med obetalda varor i korgen.
Själv uppgav kvinnan vid rättegången i Borås tingsrätt att hon hade råkat glömma varorona där. En butikskontrollant som spanade på henne uppgav dock att kvinnan tog upp en del av varorna från korgen och lade på kassabandet, men lämnade kvar en del, som låg fullt synliga.