Visa endast rubriker

Djurisk reklam ska locka flygresenärer

Den som reser med flyg mellan Landvetter och Stockholm kan knappast undvika att lägga märke till marknadsföringen för Borås.

Det är första gången någon utnyttjar de ytorna för annonser.

Det handlar om de långa bryggorna som går mellan boarding och flygplan som nu utnyttjas för den här typen av reklam. Borås djurpark och BoråsBorås är de första som köpt annonsytor här och deras kampanj kommer att pågå fram till augusti.

– Det är roligt att få ha premiär på en ny marknadsföreningsyta med ett så starkt och positivt laddat varumärke som Borås djurpark, säger Linda Svedborg, chef för kommersiell service på Swedavia vid Göteborg Landvetter Airport i ett pressmeddelande.

Utöver bilder och text på väggarna spelas det också upp djungelljud och djurläten från högtalare längs den mellan 40 och 60 meter långa gången.

– Ingen kommer undgå att reagera, säger Helena Alcenius, vd för BoråsBorås.

Utöver djurparken marknadsförs också Borås internationella skulpturfestival.

– Borås djurpark är en dragare och viktigt besöksmål, men det är också roligt att kunna nå ytterligare målgrupper, då stadens satsning på skulpturer och de guidade visningarna har gett genomslag och vi känner ett stort intresse utanför Borås, säger Helena Alcenius.