Visa endast rubriker

Vallhallaskolan anmäld igen

Vallhallaskolan anmäls igen för att inte ha agerat tillräckligt när en elev mobbades och kränktes 2007.

Eleven som mobbades bytte skola. Men det räckte, enligt anmälaren, inte för att få stopp på kränkningarna.
Enligt anmälan till Skolinspektionen har kränkningarna fortsatt. "Nu har vi erfarit, att kränkningarna har fortsatt från samma elev, vilket vi enbart kan tolka som att dom åtgärder som skolan säger sig ha vidtagit inte har räckt, varför skolan inte har lyckats" skriver föräldrarna i sin nya anmälan till Skolinspektionen.
Som ett bevis på att kränkningarna fortsatt har den anmälande föräldern bifogat en skärmdump från december 2008 av vad som lagts ut på en bilddagbok på Internet.