Tors, 2009-02-19 10:26

Ett uthus totalförstördes vid en brand i Ödängla norr om Mönsterås natten till torsdagen.
Klockan var strax efter två på natten då en boende i en villa i Ödängla såg att det rök från ett uthus som ligger cirka 15 meter från boningshuset. Räddningstjänsten larmades omedelbart och var snabbt på plats, men trots det lyckades man inte rädda uthuset som bland annat innehöll en värmeanläggning, tvättstuga och förråd. Även räddningstjänsten från Ålem fick assistera genom att låna ut en tankbil som man använde för skytteltrafik till Hammarglo för att hämta vatten. Trots att räddningstjänsten arbetade hela natten med släckningsarbetet blev uthuset totalt utbränt. Orsaken till branden är ännu okänd. Själva boningshuset hotades aldrig av elden eftersom det var helt vindstilla natten mellan torsdagen och fredagen.