Visa endast rubriker

Tre veckor utan fast telefon

Hemma hos Anita och Folke Karlsson i Fågelfors har inte den fasta telefonen fungerat på tre veckor, varför tålamodet börjar tryta av lättförklarliga skäl.

Så snart felet uppstod tog Folke Karlsson via sin dator kontakt med Telia Sonera och har sedan haft upprepade kontakter, men fortfarande utan något resultat.
– Vi ett tillfälle fick jag beskedet att felet skulle åtgärdas klockan 16.38 påföljande dag och vid ett annat att man skulle komma den 1 april klockan 16.20. Det sistnämnda tog jag mest som ett aprilskämt, vilket det också visade sig vara, säger Folke Karlsson.
Den som ringer upp det aktuella telefonnumret märker inget, då signalerna går fram precis som vanligt, men till ingen glädje då signal inte hörs hemma hos makarna Karlsson.
– Gång efter annan har vi fått löften om att vår telefon ska bli lagad, men för den skull har inget hänt. Det börjar bli jobbigt att vara utan vår fasta telefon och tycker det är märklig att det ska ta så lång tid. Jag hoppas verkligen att problemet snart ska vara avhjälpt.
Barometern-OT var under torsdagen i kontakt med Hans G Larsson vid Telia Sonera.
– Det har varit fel vid tre tillfällen på det aktuella numret. Först gjordes en felanmälan den 19 mars, som en tekniker avhjälpte den 29 mars, men samma dag kom en ny felanmälan, som åtgärdades den 2 april. Sedan fick vi en tredje felanmälan den 5 april, vilken vi ännu inte har hunnit göra något åt. Jag vet inte vilka orsaker, som ligger bakom dessa fel, men vi ska vi snarast möjligt göra en insats, säger Hans G Larsson.