Ons, 2009-04-22 13:55
Det börjar bli dags att bestämma sig i frågan ”Öland - en kommun”. Nu har i alla fall norra Ölands näst största parti satt ner foten.
Socialdemokraterna på norra Öland har gjort klart vad de tycker i frågan om kommunsammanslagningen. Partigruppen är nu officiellt för att Öland ska bli en kommun, men betonar dock att de rättar sig efter vilket utfall omröstningen än ger.
”Skapa dig en egen uppfattning utifrån fakta och lämna så långt det går känslorna utanför! Vi tycker att norra Öland är en underbar del av ön men inser att vi måste ge hela ön chansen att överleva på egna villkor så långt som möjligt” skriver de i ett pressmeddelande.
Vad tycker du i frågan om kommunsammanslagningen? Gör din röst hörd härintill.