Visa endast rubriker

Råttor skakar Mölstad

Sluta mata fåglarna!
Det kräver Mönsteråsbostäder i ett brev till sina hyresgäster.

I förra veckan berättade Mönsteråsbloggen att en fastighet på Mölstadsområdet drabbats av råttor.
Enligt VD:n Klas Palmqvist tog man genast itu med problemet och sanerade den drabbade lägenheten.
Samtidigt oroas man över att en del hyresgäster lockar råttor till området.
I ett skarpt formulerat brev hänvisar bostadsbolaget till att alla är skyldiga att "iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott skick".
"Ni som matar fåglar och djur i området. Vänligen sluta omgående med det" kräver företaget i sitt brev.
De skriver att många tycker det är trevligt att mata fåglar och andra djur, men att råttor är en baksida av det matandet.
Därför så måste alla sluta upp med det.
I brevet står det inte vilka påföljder det kan bli för de som i fortsättningen smygmatar fåglar och andra djur.
Om man allvarligt bryter mot reglerna riskerar man att bli vräkt.
Oskarshamnstidningen har förgäves sökt Mönsteråsbostäder för en kommentar.