Visa endast rubriker

Rödsletränaren: "Vi är alldeles för bra för den här serien"

Det är bara att konstatera: Rödsle är för bra för damtrean.
– Det här börjar bli riktigt tråkigt, vi har ju i praktiken redan vunnit serien, suckar tränaren Fredrik Lennqvist.

Fotboll, division 3 dam


Rödsle 12 (8)


Landsbro B 1 (1)



Det är inte så vanligt att tränare suckar av besvikelse för att det egna laget är för bra.
Men det är precis vad Fredrik Lennqvist gjorde efter 12–1-krossen på Fredriksberg på onsdagskvällen.
– Har vunnit med fem mål som minst och har inget som helst motstånd. Vi är alldeles för bra för den här serien och det börjar faktiskt bli riktigt tråkigt.
Matchen var i praktiken över redan efter sju minuter då hemmalaget ledde med 2–0.
– Vi får hoppas på bra motstånd i Smålandscupen och att vi kan få till någon bra träningsmatch, jag har kollat med Madesjö, så att vi inte tappar allt för mycket tempo.
I stället har Rödsle nu satt upp andra, interna målsättningar.
– Ett mål vi satt upp är att göra över 100 mål och det lär inte bli något problem. Vi har redan gjort 56 och då är inte ens halva serien spelad.
Plus till kreativa slitvargen Maja Truedsson.
Rödsle: Marta Otrebska 4, Elsa Karlsson 3, Liliana Gibek 2, Josefine Forslund, Maja Truedsson, Denise Åverling.