Fre, 2009-10-02 14:13
Ett bråk mellan två elever i en av kommunens skolor på onsdagen har resulterat i en polisanmälan om misshandel.
Det hela inträffade i den klass där föräldrarna nyligen höll barnen hemma i fyra dagar och krävde att en elev i klassen skulle flyttas.
Men trots att skolan garanterat att inga nya bråk skulle uppstå, och att man satt in extra personal i klassen blev det slagsmål. Enligt uppgift har polisanmälan gjorts av en förälder.
Bråket inträffade när elever spelade fotboll utomhus, och en elev fick ta emot slag mot ansikte och huvud.