Visa endast rubriker

Ingen gripen för massvandalisering

Polisen har inte gripit någon misstänkt för helgens vandalisering av ett 50-tal bilar i Kalmar.

Däremot har ett vittne vid 1.30-tiden på natten mot lördagen sett hur en lång ljushårig yngling stack en kniv i ett däck på en bil som stod på Riddaregatan. Vittnet ringde polisen, men när patrullen kom fram hade ynglingen försvunnit.
Ett 50-tal bilar blev repade eller fick däcken sönderskurna under helgen. Man tror att den skyldige gått från centrum och norrut på sig vandaliseringsturné. Polisen tar gärna emot iakttagelser från allmänheten som rör händelsen.