Mån, 2009-11-02 10:53

Ingen visste varför fyra lampor aldrig tändes när den nya gång- och cykelvägen mellan Vånevik och Påskallavik stod färdig. Men nu är de tända sedan byråkratins kvarnar börjat mala snabbare.
I månader var lamporna i de fyra lyktstolparna på Kustvägen helt släckta medan lamporna i alla övriga lyktstolpar utmed gång- och cykelvägen var tända.
Många undrade varför de fyra lamporna aldrig tändes medan alla de andra spred sitt ljus över gång- och cykelvägen.
Alla ansvariga skyllde på varandra, men när Oskarshamns-Tidningen tog tag i problemet började det hända saker.
Det dröjde bara några veckor så lyste även lamporna på Kustvägen.
Men varför tog det så lång tid?
– Ja, det berodde helt enkelt, som jag sagt tidigare, på Vägverkets byråkrati i kombination med Eons regelverk, säger Oskarshamn Energis Arne Petersson, som var den som till sist fick byråkratins kvarnar att mala lite snabbare.