Lör, 2009-06-27 17:16

Det var folkfest på Länmansängen under lördagen då den årliga brännbollsturneringen avgjordes.
– I år är det 5-6 fler lag än i fjol, säger Mikael Persson som var en av arrangörerna och också tävlingsfunktionär.
Inte mindre än 22 lag deltog i årets brännbollsturnering som herrlogen Sodalitas arrangerade under lördagen för 6:e året i rad.
– Vi vill anordna något kul för oskarshamnarna, folk ska kunna träffas och ha lite roligt, säger Mikael Persson. Och roligt verkade folk ha på Länsmansängen även om satsningen på brännbollen varierade en del. Några deltagare verkade tillbringa den mest tiden i ett par barnpoler. Flera deltagande lag var utklädda och ett av de mest i ögonfallande var tjejlaget som var utklädda till catwomen.
Brännbollsturneringen avslutas med en fest på pub Kråkan under lördagskvällen.