Visa endast rubriker

Den utpekade mobbaren går inte kvar

– Situationen är betydligt bättre i den här klassen nu. Man har arbetat mycket med detta, säger Kerstin Claesson, utvecklingsledare och ställföreträdande skolchef, i en kommentar till anmälan som har gjorts till Skolinspektionen.
Hon uppger att den elev som enligt anmälan har utsatt den lille pojken för kränkande behandling inte längre går kvar i klassen och dessutom har man arbetat mycket med kamratrelationer.
De rektorer som var ansvariga på den aktuella skolan under de år som den kränkande behandlingen pågick ska nu svara Barn- och elevombudet på Skolinspektionen och redogöra för sitt agerande.