Mån, 2009-10-12 06:00
I dagarna kommer 300 åderbråckspatienter som väntar på bedömning på kirurgmottagningen i Sundsvall att få besked om att deras remisser har återsänts.
Orsaken är att man skärpt kriterierna för åderbråcksoperationer.
– Hädanefter kommer enbart fall med risk för bensår och andra komplikationer att opereras, säger Leif Israelsson, verksamhetschef vid kirurgkliniken.