Visa endast rubriker

Kan tvingas sluta jobba efter vårdmiss

En kvinna i Eskilstuna har anmält en läkare på Mälarsjukhuset till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, eftersom hon menar att läkaren missade att hon brutit foten.Hon har i ett års tid gått med smärta i foten och nu fått beskedet att det inte går att operera.Konsekvensen av det hela kan nu bli att kvinnan tvingas sluta sitt arbete p.g.a. de konstanta smärtorna i foten.