Tors, 2009-10-15 09:04
Landstingstyrelsen sa på onsdagen ja till att införa avgifter för ambulansvård.
150 kronor kostar det om man blir så sjuk att man måste ringa efter ambulans.
Men politikerna var inte överens.
– Det känns fel att man ska betala om man råkar ut för en olycka, säger Patrik Stenvard (M).