Tis, 2008-11-18 14:22
Vänsterpartiet i Berg kommer att hålla sina förberedande gruppmöten inför kommunfullmäktige offentliga. När partiet på tisdag ska delta i det första fullmäktigesammanträdet sedan de valde att lämna majoritetsgruppen har de också premiär på sina öppna möten.
Varför inte På det här sättet får vi lättare med medborgarperspektivet, säger vänsterns Alf Lundin.
Dessutom tror jag att det är bra att medborgarna får en inblick i vad vi politiker egentligen sysslar med och på så sätt kanske vi kan få bort lite av det politikerförakt som finns i dag, fortsätter han.
Vänsterns offentliga möten kommer att hållas på biblioteket i Svenstavik.
Vi testar tre öppna möten nu. Sen gör vi en utvärdering och tar därefter ställning hur vi ska göra i fortsättningen, säger Alf Lundin.