Visa endast rubriker

Åskan gjorde 15 000 utan ström i norra Dalarna

Blixt och dunder!
Det var det mycket av tidigt på tisdagsmorgonen. Så mycket att så många som 15 000 elabonnenter blev utan ström på morgonen.
Ännu vid lunchtid på tisdagen fanns en del kunder, som hade strömlöst.
- Det var i Idre Fjäll och Bengtsarvet, på Sollerön, uppger Thomas Karlsson, t f driftschef hos Fortum i Karlstad.