Lör, 2009-08-08 10:18
Om två veckor ställs en 48-årig norrman inför rätta i Östersunds tingsrätt, misstänkt för grov misshandel och vållande till annans död efter att ha drogat och skurit sin sambo i underlivet med en tapetkniv. Men mannen vägrar att komma till rättegången och åklagaren planerar därför som ett nästa steg att begära honom häktad och utlämnad från Norge, skriver Länstidningen.