Visa endast rubriker

Lex Maria-anmälning efter akut kejsarsnitt

Vid en akut förlossning i Gävle nådde aldrig larmet operationssjuksköterskan.
I stället fick en barnmorska assistera kirurgen. Barnet överlevde inte kejsarsnittet och nu har en anmälan enligt Lex Maria lämnats in.