Tors, 2010-07-01 23:00
Det ska bli lättare att ta åka kollektivt i Mora. I synnerhet i centralorten.
- Linje 501 ska gå var 15:e minut i samband med arbetstidspendling, säger Peter Helander (C)-kommunalråd.
Beslut om tätare turer, inte minst de som passerar Mora lasarett där många jobbar, togs vid tisdagens sammanträde i kommunstyrelsen.