Ons, 2010-07-14 05:50
Flera hundra sillar har skrubbats och lagts i blöt. Potatisen är skalad och borden står dukade.
För 42:a året i rad är det nu dags för sillkvällar på gammelgården i Svärdsjö.
- Jag tror det är enkelheten som lockar. Man kan komma hit och träffas, sitta var man vill och äta sill och lyssna på bra musik, säger hembygdsföreningens ordförande Inga A:sson Murmester om den populära traditionen.