Visa endast rubriker

Fler kan bli bostadslösa i Dalarna

Finanskrisen kommer göra allt fler bostadslösa i Dalarna. Det befarar flera av de som jobbar med hemlösa i länet som Dalanytt pratat med. Ulf Linde är föreståndare för RIA i Falun och han minns hur det var under nedgången på 90-talet när människor som inte hade drogproblem eller andra sociala problem, sökte hjälp för att de inte klarade av sin ekonomi och hamnar utanför systemet.