Visa endast rubriker

Fagerstaborna blir fler

Enligt SCB har befolkningen under 2010 ökat med 83 personer till 12 348 personer. 2008 hade Fagersta under hela året den största befolkningsökningen sedan 1969 , plus 84 personer. Men 2010 är ökningen alltså redan 83, när halva året har gått.