Tis, 2010-08-24 10:38
Enligt SCB har befolkningen under 2010 ökat med 83 personer till 12 348 personer. 2008 hade Fagersta under hela året den största befolkningsökningen sedan 1969 , plus 84 personer. Men 2010 är ökningen alltså redan 83, när halva året har gått.