Sön, 2009-04-05 00:00
Över 100 heltidstjänster försvinner när sjukvårdens administration ska effektiviseras i Gävleborg. Var sjätte läkarsekreterare och administrativ personal kommer att förlora jobbet.
– Det är jättestora förändringar. Många är oroliga, säger Lotta Eriksson, på SKTF:s landstingsavdelning.