Mån, 2009-08-03 12:09
Ett vandrarhem i Örebro kommun har anmälts till Diskrimineringsombudsmannen. Enligt anmälan har vandrarhemmet nekat en kvinna att få hyra ett rum, och orsaken ska ha varit att kvinnan är zigenare.