Tors, 2009-09-10 07:49
Bilisterna i Örebro kommun får i vinter räkna med en mängd nya hastighetsgränser att förhålla sig till. Främst handlar det om hastighetssänkningar inom bostadsområden. Men hastigheten kommer även att sänkas på några större vägar.Jörgen Svensson som jobbar på gatuavdelningen i Örebro kommun säger att ändringarna behövs för att höja säkerheten och för att minska skadan på miljön.