Visa endast rubriker

Fler konkurser ska förhindras

De ekonomiska problemen inom speedwaysporten är på väg att bli för stora. Därför har Svemos styrelse ett förslag om att elitserien ska stängas, från och med säsongen 2011. Det skulle betyda att det i fortsättningen inte blir något lag som med automatik åker ur elitserien.