Visa endast rubriker

Dyr konkurs för Indianerna

Speedwayens elitserielag Smederna från Eskilstuna har begärt sig själva i konkurs. Elitserielaget kommer att läggas ner medan division 1-laget och knatteverksamheten kommer att fortsätta.Smedernas konkurs får också stor ekonomisk betydelse för Kumlaindianerna. Enligt Dan-Åke Moberg, som är ordförande för Indianerna, förlorar föreningen flera hundra tusen kronor på Smedernas konkurs.