Lör, 2009-08-29 08:46
Ishockeyspelaren Calle Gunnarsson som började sin karriär i Örebro, men som den kommande säsongen ska spela i NHL-klubben Toronto, har redan tagits ut till Vinter-OS.
Förbundskapten Bengt-Åke Gustafsson har nu föranmält nästan 70 spelare. Den truppen ska sedan strax före jul mer än halveras, men några nya spelare kan inte längre komma till.