Fre, 2009-07-03 07:19
Förrtaget Atlas Copco i Örebro återanställer ett 40-tal personer till hösten. Tidigare har nästan 300 anställda vid företaget fått sluta. Anledningen till att det nu blir återanställningar och att företaget ser ljusare på framtiden är stigande metallpriser, framförallt på guld och koppar.
- Vi kan se en återhämtning jämfört med tidigare, säger Patrik Nordanåker på Atlas Copco till Nerikes Allehanda.