Visa endast rubriker

Nordkorea stänger gränsen mot syd

Nordkorea stänger gränsen mot Sydkorea från 1 december. Landets militär meddelade på onsdagen att den "kraftigt kommer att inskränka och stänga av all passage över den militära demarkationslinjen (gränsen)" från månadsskiftet, uppger den nordkoreanska statliga nyhetsbyrån KCNA. Nordkoreanerna anklagar syd för att ha drivit upp "konfrontationerna över en farlig gräns".